Nahlížení do matričních knih a sbírek listin
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Nahlížení do matričních knih a sbírek listin
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a zplnomocněným zástupcům těchto osob,
- pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků,
- statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949,
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti u příslušného úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na příslušném úřadu je třeba předložit:
- žádost o povolení nahlédnout do matriční knihy nebo sbírky listin,
- průkaz totožnosti,
- doklady, kterými žadatel prokáže, že se zápis týká jeho nebo členů jeho rodiny, příp. jeho sourozenců,
- doklad, kterým fyzická osoba prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků,
- plnou moc, vyřizuje-li žádost zplnomocněný zástupce.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Matriční úřad je povinen rozhodnout o žádosti o povolení nahlédnout do matriční knihy nebo sbírky listin do 30 dnů; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra - odbor všeobecné správy, oddělení státního občanství a matrik
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace